۱۳۸۸ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت
حمله به اشرف-شماره 94

وضعيت وخيم 36گروگان مجاهد در پايان هفتمين هفته اعتصاب غذا
وتوطئه رژيم آخوندي براي ادامه اسارت آنها

36گروگان مجاهد در پايان هفتمين هفته اعتصاب غذا در وضعيت وخيمي به سر مي برند و برخي از آنان در آستانه ورود به وضعيت برگشت ناپذير هستند.همه آنها از ضعف و بيحالي شديد, اختلال در سيستم گوارش و بينايي و شنوايي رنج مي برند.آنان با بدنهاي رنجور و مجروح, سه هفته پس از صدور حكم آزادي شان ازسوي دادگاه شهر خالص, همچنان در اسارت نيروهاي عراقي به سر مي برند,
حبيب غراب, به خاطر شكنجه و ضربات وارده به هنگام دستگيري از تورم ساق پا رنج مي برد و دچار ضايعات عروقي شده است. وي به فوريت بايد توسط پزشكان متخصص موردمعاينه و معالجه قرار گيرد.محمد رضا هوشمند به خاطر وضعيت بحراني ناشي از حملة آسم, به بيمارستان خالص منتقل شده و زير چادر اكسيژن به سر مي برد. مهدي زارع كه از التهاب عصب بينايي رنج مي برد تاكنون توسط هيچ پزشك متخصصي ويزيت نشده و در آستانه از دست دادن كامل بينايي قرار دارد. عزيز غلامي از مشكل كم كاري تيروييد هم رنج مي برد و داروي مورد نياز خود را كه مصرف آن برايش حياتي است, ندارد. ابراهيم كماري, جليل غلام زاده و همايون ديهيم نيز به خاطر دردهاي شديد ناحيه جلوي قلب به صورت اورژانس به بيمارستان خالص منتقل شده اند. ابراهيم كماري نيازمند مراقبتهاي ويژه پزشكي است.
روز گذشته مقامات دادگاه خالص از اجراي حكم آزادي گروگانها, به خاطر دخالتهاي سياسي, ابراز عجز نموده و تأكيد كردند كه اتهام مضحك ورود و حضور غيرقانوني مربوط به 25 سال پيش ,آشكارا يك دستاويز براي نگه داشتن گروگانها در اسارت است.
مقاومت ايران ازاين پيشتر افشا كرده بود كه سفارت رژيم آخوندي در بغداد, به دنبال سفر وزير خارجه رژيم به عراق , با دخالت وقيحانه در قضاييه اين كشور, مانع اجراي حكم آزادي گروگانها شده است . بهانه تراشي حول ورود و حضور غيرقانوني به عراق ساخته و پرداخته نيروي تروريستي قدس و مأموران اطلاعات آخوندي است كه سرنخ قضايا را به دست دارند. بر همگان روشن است كه نگهداري اين 36نفر, صرفا تن دادن به خواست ضدانساني رژيم آخوندي است, كه برقتل آنان اصرار دارد.
درچهل و نهمين روز اعتصاب غذاي 36گروگان مجاهد, مقاومت ايران بارديگر دولت آمريكا، سفارت امريكا در بغداد ,نيروي چند مليتي در عراق، دبيركل ملل متحد، شوراي امنيت و كميسر عالي حقوق بشر و همه سازمانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر را به اقدام فوري براي نجات جان آنها فرا مي خواند . سفارت امريكا در بغداد و فرماندهي نيروهاي امريكايي بايد به تعهدات خود در قبال افراد حفاظت شده طبق موافقتنامه يي كه با يكايك ساكنان اشرف, از جمله اين 36تن امضا كرده اند, پايبند باشند.
مقاومت ايران به دولت عراق هشدار مي دهد كه به گروگان گرفتن و ضرب و جرح افراد حفاظت شده و ممانعت از آزادي آنها بر خلاف حكم دادگاه, جنايت عليه بشريت محسوب مي شود و در محاكم بين المللي مورد پيگرد قرار مي گيرد.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
23شهريور1388(14سپتامبر2009)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر