۱۳۸۸ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

بندهاي مخوف 209 و سپاه در زندان اوين مملو از دستگيرشدگان تظاهرات 27شهريوراست

بنا بر گزارشهاي رسيده, بازداشت شدگان تظاهرات شجاعانه مردم تهران در روز جمعه27شهريور, به بندهاي مخوف 209و بند سپاه در زندان اوين منتقل شده اند. تعداد بالاي دستگيرشدگان موجب تراكم بيش از حد اين بندها شده و دژخيمان رژيم مجبور شده اند كه زنان و مردان زنداني سياسي را كه از قبل در اين بندها حبس بودند, به قرنظينه بند7 و قرنطينه بند زنان منتقل كنند.

در رويدادي ديگر, علي حاج كاظم, رئيس جنايتكار زندان گوهردشت, زندانيان سياسي را كه حكم آنها توسط بيدادگاههاي رژيم تعيين شده است, تهديد كرده است كه آنها را به راهرو زندان منتقل خواهد كرد و بازداشت شدگاني كه هنوز حكم نگرفته اند, در اتاقهاي بند مستقر خواهند شد. اين مساله با اعتراض زندانيان سياسي روبه رو شده است.

مقاومت ايران نسبت به شكنجه و تجاوز جنسي به بازداشت شدگان, در اين زندانهاي مخوف, هشدار مي دهد و كميسرعالي حقوق بشر و گزارشگران ويژه ملل متحد درمورد دستگيريهاي خودسرانه و شكنجه را به اقدامي فوري و لازم الاجرا در مورد دستگيرشدگان فرا مي خواند و خواستار آزادي بي قيد و شرط كليه زندانيان سياسي است.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

31شهريور1388(22سپتامبر2009)

.

خبرنامه قيام ايران- 22 سپتامبر – 31 شهريور

تاثير قيام 27 شهريور در روحيه مردم
در اين روز چه كساني كه درتظاهرات شركت كرده بودند و چه كساني كه فقط شاهد آن بودند يا از حاشيه آنرا دنبال كردند ، روحيه شان عوض شده و شوق و خوشحال و هيجان زدگي در همه تماسهايي كه با ايران داشتيم از صدا و مكاتباتشان محسوس بود .

قيام 27 شهريور – ميدان رضاييها
بعد از تجمع مردم در اين روزدرگيري و بزن بزن بين مردم و رژيمي ها شروع شد دو طرف شديدا همديگر را زدند و اين بار مردم نميگذاشتند كه رژيم كسي را دستگير كرده و ببرد و هر طور شده دستگير شدگان را از دست رژيم درمياوردند . بعد ازظهر يك سري مزدوران رژيم آمدند و فقط با زدن اسپري فلفل به مردم آنهارا دستگير كرده و بردند و حداقل 60-70 نفر در 7تير دستگير شدند .
در اين منطقه جوانان دو موتور سوار رژيم را از موتور پايين كشيده و موتورهايشان را آتش ميزنند و آنها را به يكديگر ميبندند و به آنها ميگويند شعار بدهيد مرگ بر خامنه اي وگرنه شما را مياندازيم در همين آتش ، آنها هم شعار ميدهند و جوانها همه سوت زده و هورا ميكشند . اين دو مزدور كه بهم بسته شده بودند مدتي توسط مردم گوشمالي داده ميشوند .
مردم محل درب خانه هاي خود را باز گذاشته بودند تا كساني كه از دست مزدوران در ميروند بتوانند وارد شوند .خانه ي يك هموطن كه يك بار بطوركامل شكسته وتعويض شده بود اين بار نيز باز بوده و 17 نفر روز قدس بخانه وارد و سپس خارج شده بودند .

الله اكبر شبانه – گيشا و پل رومي و هفت تير
اعتراضات شبانه در اين محلات از جمعه 27 شهريور اوج جديدي گرفته است .

قيام 27 شهريور – رشت
بعد از اتمام تظاهرات عوامل رژيم، مردم شروع به تظاهرات ميكنند وشعارهاي خودشان را ميدهند و مزدوران رژيم از ديدن اين صحنه غافلگير ميشوند و شروع به زدو خورد ميكنند و مردم هم با سنگ و چوب رژيميها را دنبال ميكنند . تظاهرات و درگيري تا ساعت 5 و 6 عصر ادامه داشته است و الله اكبر شبانه نيز آنشب اوج جديدي گرفت .

الله اكبر شبانه – رشت
محلاتي كه در آنها اعتراضات شبانه زياد شده است و اساسا هم محل تجمع وشروع اعتراضات است عبارتند از خيابان سام و پارك شهر و شريعتي و تختي و گلسار رشت كه محلاتي است

قيام 27شهريور - اصفهان
در روز قيام جمعه ، بين ميدان چارباغ و انقلاب روبروي سينما نقش جهان يك درگيري بين مردم و موتورسواران رژيم پيش آمد كه مردم آنهارادنبال ميكنند و مزدوران نيز فرار ميكنند . رژيم براي انتقال دستگير شدگان دو اتوبوس آورده بود و آنها را طوري روبروي سينما ساحل مستقر كرده بود كه سر خيابان شمس آباد هم بسته شده بود و با موتور سوار ها اين اتوبوسها را حفاظت ميكرد و آنها راپر از نفرات دستگير شده كرده بودند و مردم دسترسي به اين اتوبوسها نداشتند .

عيد فطر -كرج
روز يك شنبه خيلي ها روزه بودند و دوشنبه مردم به مسجد حجت ( مسجد اصلي عظيميه ) براي اداي نماز عيد فطر ميروند كه درب مسجد را باز نكردند وآنها در همانجا روي چمن مقابل مسجد در ميدان استقلال ايستاده ونمازشان راخواندند . تعداد جمعيتي كه يك شنبه روزه بودند و دوشنبه عيد گرفتند زياد بوده است كه جلوي يك مسجد بصورت جمعي نماز را خوانده اند .

قيام 27 شهريور – دانشگاه تهران
در داخل دانشگاه عليرغم اينكه از قبل همه را از عوامل رژيم چيده بودند وسط حرفهاي احمدي نژاد عده اي شلوغ كردند كه همه شان را بيرون كردند .

دانشگاهها – دانشكده داروسازي
در سالن يك جلسه امتحاني ، دانشجويان با پاره كردن ورقه هاي امتحاني و شعارعليه رژيم امتحان را بهم ميزنندو گارد دانشگاه وارد شده و همه را بيرون ميكند .براي تجديد اين امتحان 6 ماه بعد جواب ميدهند كه چه موقع برگزار ميشود .

اول مهر – اصفهان
شايع است كه رژيم ميخواهد مدارس و مدارس عالي را 10 روز ديرتر بازگشايي كند .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر