۱۳۸۸ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

تصوير قيام درجهان - 11سپتامبر-20شهريور
يک فرمانده سپاه ، مرگ بازداشتي‌ها در کهريزک را تاييد کرد
عبدالله عراقي، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران، در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه ناحيه شمال تهران کشته‌شدگان اعتراضات پس از انتخابات را ۳۶ نفر اعلام کرد و گفت که سه نفر از اين افراد در بازداشتگاه کهريزک کشته شده‌اند. اين در حالي است که چندي پيش اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي، گفته بود که «هيچ کس در بازداشتگاه کهريزک کشته نشده است»؛ وي در عين حال مرگ زندانيان در کهريزک را معلول شيوع بيماري دانسته بود. راديو فردا : 19شهريور
گزارش عفو بين الملل به سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل درباره نقض حقوق بشر در ايران تحت حاكميت آخوندها، گزارشي به سازمان ملل متحد ارائه كرد.
اين گزارش در هفتمين جلسه گروه کاري ”شوراي حقوق بشر“ سازمان ملل، مورد بررسي قرار خواهد گرفت. سازمان عفو بين الملل درگزارش خود موارد متعدد نقض حقوق بشر در ايران تحت حاكميت را برشمرده و با يادآوري اينکه اين رژيم از امضاء کنندگان ميثاقهاي بين المللي حقوق مدني و سياسي است به نقض اين تعهدات اشاره کرده است.اين شورا در ماه فوريه، بهمن ماه آينده به ”بررسي دوره يي وضعيت حقوق بشر در جهان“ خواهد پرداخت.
منبع:سايت راديو فردا:880618
دستور خامنه اي براي سركوب دانشجويان
تلويزيون العربيه گزارش داد: در پي بحران در ايران, سرتيپ پاسدار علي فضلي از فرماندهان سپاه پاسداران فاش كرد خامنه اي به سپاه و بسيج دستور داده كه هر گونه اعتراض دانشجويي در شروع سال تحصيلي را سركوب كنند. همزمان, وزارت اطلاعات رژيم ايران 15روزنامه نگار را بدليل اينكه نامه اي براي دادستان تهران نوشته و خواستار آزادي روزنامه نگاران زنداني شده بودند احضار كرد.
منبع: تلويزيون العربيه:880617
تفسيري درباره شقه و شكاف درون رژيم
تلويزيون العربيه تفسيري درباره شقه و شكاف در درون حكومت آخوندي و مخالفت روحانيون با ولي فقيه ارتجاع را پخش كرد:
برخي مراجع در قم, فعاليتهاي بحث برانگيزي در پيش گرفته اند تا اينكه غير قانوني بودن دولت احمدي نژاد را اعلام كنند. اين تحركات باعث نگراني جامعه روحانيت شده است. اين جامعه در انتخابات از احمدي نژاد حمايت كرده بود اما اكنون نسبت به گسترش روزانه شكاف بين نظام و مراجع بدليل رفتارهاي تشنج آفرين احمدي نژاد ابراز نگراني كرده است. احمدي نژاد خودش را در يك رويارويي آشكار با مراجع قرار داده است.
العربيه افزود: اين‌روزها مراجع در قم بصورت بي سابقه اي فعاليت دارند و ديدارهايشان غير معمول است و سنتي ها و آنهايي كه به تعبير برخي ساكت نشسته بودند دولت را مورد انتقاد شديد قرار مي دهند و از آن خواستار حسابرسي از مسئولين ارتكاب جنايت در زندانها مي باشند.
صانعي فعاليت گسترده اي را نزد مراجع هدايت مي كند تا اينكه آنها را تشويق كند اعلام كنند دولت احمدي نژاد قانوني نيست. مراجع اعلام كردند اقداماتي از قبيل اعمال محدوديت براي شركت مراجعي مانند جوادي آملي، استادي ، اميني و سايرين در مراسم احياء در مرقد حضرت معصومه و ادامه دستگيريها و صحبت از شكنجه و تجاوز در زندانها تأييد مي كند كه دولت احمدي نژاد غير قانوني است.
منبع: تلويزيون العربيه:880617

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر