مريم رجوي خواستار حفاظت از زنان اشرف و آزادي زندانيان سياسي زن در ايران شد

فراخوان جهاني براي آزادي گروگانها, خروج نيروهاي عراقي از اشرف, حفاظت اشرف توسط نيروهاي آمريكايي

روز يكشنبه16اوت, 25مرداد, در دومين روز هفته « همبستگي جهاني با زنان اشرف و زنان قيام», مراسمي با حضور خانم مريم رجوي, رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران, در اور سوراواز مقر شوراي ملي مقاومت در پاريس, برگزار شد. اين برنامه با شركت و سخنراني فعالان حقوق زنان, حقوق بشر و شخصيتهاي سياسي برگزار شد.

خانم رجوي گفت: نيروهاي عراقي در جريان تهاجم به اشرف, زنان را به تجاوز و تعرض جنسي تهديد كردند. حتي تهديد كردند كه تمام مردان اشرف را قتلعام خواهند كرد تا پس از آن، محلهاي استقرار زنان را تصرف كنند. اين تهديدها توسط جانياني صورت گرفت كه يا به طور مستقيم از سوي رژيم آخوندي به اشرف اعزام شده‌اند يا وابسته به اين رژيم هستند. همدستان آنها سالهاست در سراسر ايران به همين خشونت ننگين عليه زنان متوسل مي‌شوند. به تازگي رئيس سابق مجلس رژيم فاش كرد دختران و پسران دستگيرشده، در زندانها چنان وحشيانه مورد تجاوز قرار مي‌گيرند كه قدرت بازگشت به زندگي عادي را ندارند.

خانم رجوي تاكيد كرد: زنان اشرف، امروز در معرض تكرار حملات سبعانه هستند. مهاجمان مسلح با همان سلاحها و آلات قتاله, در اشرف آرايش گرفتهاند و مترصد هستند تا بار ديگر به خواست آخوندهاي ايران اشرف را به خاك و خون بكشند و شمار بيشتري از زنان و مردان را به قتل برسانند. در اين ميان نيروهاي آمريكايي كه در نقض كنوانسيون چهارم ژنو و بر خلاف تعهدات بينالمللي، حفاظت اشرف را به نيروهاي عراقي منتقل كرده اند, حتي از ايفاي نقش نظارتي خود طفره مي‌روند. از اولين دقايق حمله به اشرف نيروهاي آمريكايي از نزديك شاهد همه صحنه هاي فجيع بودند و فيلمبرداري مي كردند. اما هيچ اقدامي نكردند.

خانم رجوي از كميسيون موقعيت زنان، كميسر حقوقبشر و گزارشگر ويژة عليه خشونت عليه زنان ملل متحد و از كميسيونهاي زنان و حقوقبشر پارلمانهاي كشورهاي مختلف، خواست براي حفاظت از زنان اشرف در قبال تهديد جنايتكاران مهاجم، اقدام كنند.

خانم رجوي براي جلوگيري از ادامة سركوب وحشيانه زنان در ايران و براي جلوگيري از ادامه فاجعه در اشرف، جامعة جهاني، به ويژه آمريكا, اتحاديه اروپا و سازمان ملل را به تلاش براي تحقق خواستهاي زير فراخواند:

- آزادي زندانيان سياسي ايران به ويژه زنان

- آزادي 36ساكن اشرف كه توسط نيروهاي عراقي گروگان گرفته شده اند و خروج نيروهاي عراقي از اشرف

- به عهده گرفتن حفاظت اشرف توسط آمريكا به طور موقت. در شرايط كنوني مادة45كنوانسيون چهارم ژنو اين وظيفه را بر عهدة آمريكا مي گذارد.

- ايجاد يك نيروي بينالمللي براي حفاظت اشرف و استقرار يك تيم ناظر سازمان ملل در اشرف.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

25 مرداد 1388(16اوت 2009)