اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت

حمله به اشرف-شماره 80

دعوت از مقامات, پارلمانترها و رسانه هاي كويت و اتحاديه عرب به اشرف

براي تحقيق در باره لجن پراكني هاي عوامل رژيم ايران در عراق

روز گذشته, سه شنبه 20مرداد (11 اوت2009) حكومت عراق كه به خاطر جنايت عليه بشريت در قرارگاه اشرف به شدت تحت فشارهاي بين المللي است در يك فرار به جلوي احمقانه, بازي سوخته و مسخره خود در باره اجساد شهروندان كويتي در قرارگاه اشرف را به دستور ملايان حاكم بر تهران, كه كهنه كاران بازي چندش آور با استخوانها و اجساد قربانيان جنگ هستند, از سر گرفت. همزمان سايت رسمي وزارت بدنام اطلاعات در ايران خبر داد : « موفق الربيعي به عنوان مشاور امنيت ملي رئيس جمهور عراق انتخاب شده است و از همه مهمتر اينكه يك هيأت بين المللي به همراهي تعدادي از مقامات كويتي براي بازديد از برخي نواحي ارودگاه عراق جديد, امروز وارد اين ارودگاه مي شوند». اردوگاه عراق جديد همان نام مطلوب رژيم پليد آخوندي بر قرارگاه اشرف است.

همزمان و به موازاتِ اطلاعات آخوندها, نخست وزيري عراق در يك خبر مجعول كه در روزنامه نيمه رسمي الصباح به چاپ رسانده است و ردپاي پاسدار كاظمي قمي سفير رژيم ايران در بغداد و سركرده شناخته شده نيروي تروريستي قدس به وضوح در آن پيداست, خبر داد: «وزارت حقوق بشر قصد دارد در هماهنگي با وزارت كشور در رابطه با وجود قبرهاي باقيمانده هاي مفقودين كويتي در منطقه قرارگاه اشرف در ديالي تحقيقات انجام بدهد». اين امر« بر مبناي اظهارات يكي از فرماندهان نظامي ديالي است كه گفته بود بر اساس اطلاعات اوليه در جريان عمليات نظامي كه اخيرا در قرارگاه اشرف انجام شد محلهاي دفني پيدا شد كه مربوط به قربانيان كويتي است».

سوابق اين بازي مسخره كه مالكي براي سرپوش گذاشتن بر جنايت عليه بشريت در اشرف, به ادامه آن اميد بسته به شرح زير است:

1-در روز دوم اوت (11مرداد 1388) سالروز حمله عراق به كويت و اشغال اين كشور در سال 1990, سرلشكر جنايتكار الشمري به اشاره پاسدار كاظمي قمي, در يك خوشخدمتي وقيحانه براي استبداد مذهبي در ايران و به خصوص براي سرپوش گذاشتن بر دستور تير به ساكنان بيدفاع اشرف, ادعا كرد اطلاعاتي دارد كه «گورستان كويتي ها در داخل قرارگاه است» (تلويزيون البغداديه 11مرداد88).

2-شبكه هاي عرب زبان رژيم آخوندي نيز بلادرنگ به تكرار مستمر اين دروغپردازي كثيف مبادرت كردند.

3-اما وزارت خارجة عراق در روز چهارشنبه 14مرداد (5اوت2009) اين خبرسازي احمقانه را تكذيب كرد چرا كه به لحاظ بين المللي باعث مي شود دولت كويت و ملل متحد, متقاضي دريافت اجساد شهروندان كويتي از دولت عراق گردند. لبيد عباوي, معاون وزارتخارجه عراق, تصريح كرد: وزارت خارجه عراق پيدا شدن استخوانهاي مفقودين كويتي در قرارگاه اشرف را تكذيب مي كند.

4-تلويزيون رسمي حكومت عراق، به مدت سه روز از منعكس كردن تكذيب رسمي وزارتخارجه اين كشور خودداري كرد و سرانجام جمعهشب 16مرداد، ناگزير از انعكاس دادن به آن گرديد و در اخبار شامگاهي خود گفت: «وزارت خارجه عراق پيدا شدن بقاياي اجساد مفقودين كويتي در قرارگاه اشرف را بعد از اينكه نيروهاي عراقي كنترل آن را به دست گرفتند، تكذيب كرد».

5-با اين همه شبكه هاي عرب زبان رژيم آخوندي به شانتاژ خود ادامه دادند . العالم, تلويزيون عرب زبان آخوندها, در همان روز (16مرداد) بار ديگر در يك نقل قول جديد از سرلشگر الشمري اعلام كرد كه « يك گور جمعي, كه بقاياي قربانيان جنگ عراق عليه كويت درسال 1991در آن مي باشد, در قرارگاه اشرف وابسته به گروه تروريستي خلق كشف شده است».

6-متعاقباً در روز 17مرداد, سخنگوي مجاهدين در اسلو اعلام كرد:« آنچه در اشرف يافت مي شود استخوانهاي پوسيده خامنه اي و رژيم منفور ولايت فقيه است و بس. رژيم و مزدوران عراقيش, كه در خواب و خيال خود هم انتظار چنين ايستادگي را در اشرف نداشتند, اكنون به لرزه افتاده و به دروغهاي بي دنده و ترمز چنگ مي زنند. اگر راست مي گفتند و جرأت داشتند, به رغم چندين موضعگيري و بيانيه سازمان خبرنگاران بدون مرز, راه را بر خبرنگاران و مطبوعات نمي بستند و به بازداشت آنها و گرفتن دوربينهايشان مبادرت نمي كردند».

7-در روز 29 ژوئيه (7 مرداد1388) سازمان خبرنگاران بدون مرز «تصميم مقامات عراقي مبني بر ممنوع كردن ورود خبرنگاران به اشرف را محكوم كرد».

8-درروز 5اوت( 14مرداد1388) نيز «سازمان خبرنگاران بدون مرز بارديگر بر محكوميت دولت عراق به خاطر اجازه ندادن به پوشش خبري عمليات آن كشور در كمپي در شمال شرقي بغداد كه محل سكونت مخالفان ايراني است تأكيد كرد».

9-سازمان خبرنگاران بدون مرزدر اطلاعيه خود كه توسط كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد هم منعكس گرديد خاطر نشان مي كند:« در اول اوت به 8خبرنگار, كه براي رسانه هاي محلي و بين المللي گزارش تهيه مي كنند, اجازه ورود به كمپ اشرف داده نشد, روز بعد چندين خبرنگار براي مدت 4 ساعت تحت بازداشت قرار گرفتند و تجهيزات آنها موقتاً ضبط گرديد. از شروع عمليات نظامي در اردوگاه در تاريخ 28 ژوييه, در هيچ لحظه يي به خبرنگاران اجازة ورود به اين ناحيه براي فيلمبرداري از عمليات ارتش و مصاحبه با خانوادگان و قربانيان داده نشده است... واضح است كه مقامات عراقي هر كاري كه از دستشان برآيد را مي كنند تا هيچ اطلاعات و تصويري از اردوگاه به بيرون درز نكند. با چنين اعمالي آنها ثابت مي كنند كه چيزهايي براي پنهان كردن دارند .اين شرايط غير قابل قبول است».

10-شايان توجه اينكه مزار مرواريد در اشرف, كه اكنون در اشغال نيروهاي سركوبگر عراقي است, در زمان اشغال كويت تا پايان جنگ كويت (از 2 اوت1990 تا 28 فوريه 1991) وجود نداشته و تا اين تاريخ مجاهدين به دفن شهيدان خود در كربلا مبادرت مي كردند. مزار مروراريد در ارديبهشت 1370 (مي 1991) پس از تغيير شرايط در عراق به خاطر محدوديت در تردد به كربلا براي خاكسپاري شهيدان سلسله عمليات تدافعي مرواريد, تأسيس شد.

مقاومت ايران از مقامات, پارلمانترها و رسانه هاي كويت و مقامات اتحاديه عرب دعوت مي كند, براي آشنايي بيشتر با دروغپردازيهاي فاشيسم ديني حاكم بر ايران و دست نشاندگان آن در عراق, به هر تعداد و براي هرچند روز كه امكانپذير باشد, به اشرف بيايند, بدون هيچ محدوديتي به تحقيق بپردازند و نتيجه تحقيقات خود را براي اطلاع افكار عمومي منتشر نمايند. هرچند كشورهاي عربي و مقامات كويت و اتحاديه عرب, طي سه دهه با شانتاژ و دجاليت و ماشين دروغپراكني حكومت ملايان در ايران تحت نام اسلام , به خوبي آشنا هستند و ادعاهاي اين رژيم از قبيل آتش زدن خانه خدا در سال 1366 توسط مجاهدين و پنهان كردن تسليحات اتمي و شيمايي دولت سابق عراق در پايگاههاي مجاهدين را به سخره گرفتند و لذا نيازي به اين بازديد هم نمي بينند, اما مقاومت ايران به ويژه در شرايط فعلي بر دعوت خود تأكيد و اصرار دارد.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

21مرداد1388 (12 اوت 2009)

رونوشت:

دبيركل ملل متحد

هيات همياري ملل متحد در عراق

كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد

سفير ايالات متحده در عراق

فرمانده نيروي چند مليتي در عراق