۱۳۸۸ مرداد ۲۱, چهارشنبه


اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت
حمله به اشرف- شماره76

ممانعت نخست وزيري عراق از خاكسپاري پيكر شهيدان در اشرف

دو هفته پس از شهادت 9مجاهد خلق در جنايت عليه بشريت در اشرف, خاكسپاري پيكرهاي شهيدان هنوز امكانپذير نشده است.
در پي ديدار روز گذشته هيأت ملل متحد از اشرف, ديشب توافق شده بود كه نيروهاي مهاجم عراقي كه مزار مرواريد محل تدفين پيكرهاي شهيدان را اشغال كرده اند, محل را براي انجام مراسم خاكسپاري شهيدان تخليه كنند تا حضور همزمان نيروهاي مهاجم و مجاهدان اشرف در محوطه مزار به اصطكاكي منجر نشود. به همين منظور شماري از نيروهاي عراقي محل را ترك كردند و يك دستگاه نفربر “ام-رَپ” آمريكايي هم براي نظارت مستقر شده بود. اما بامداد امروز نيروهاي عراقي با نقض اين توافق مانع ورود مجاهدين به مزار و آماده سازي تدفين شدند.
به قرار اطلاع, نخست وزيري عراق با تخليه مزار از سوي نيروهاي عراقي مخالفت كرده است.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران در اطلاعيه شماره35 خود به تاريخ هفتم مرداد (29ژوئيه2009) خاطرنشان كرده بود پيكر شهيدان در گرماي 57درجه برجاي مانده و «با توجه به قطع برق و تخريب يا از كار افتادن بسياري سيستمهاي خدماتي نگهداري اجساد غيرممكن شده و ممكن است با توجه به گرد و غبار شديد هوا, موجب انتشار انواع بيماريها در ميان ساكنان اشرف شود». در همين اطلاعيه خاطرنشان شده بود «ساكنان اشرف از دبيركل ملل متحد خواستار اعزام فوري نمايندگاني براي عقب نشاندن نيروهاي عراقي از مسير مزار و نظارت بر خاكسپاري شهيدان هستند».
در اطلاعيه شماره62 دبيرخانه شورا به تاريخ 11مرداد( 2 اوت 2009) نيز گزارش شده بود «نيروهاي مهاجم عراقي, علاوه بر شكنجه و كشتار و ربودن مجاهدان, در روزهاي اخير تا توانسته اند به سرقت و غارت و تخريب اموال و تأسيسات ساكنان اشرف مبادرت كرده» و «حتي كفنهايي را كه براي تدفين مورد استفاده قرار مي گيرد به سرقت برده اند».
با توجه به محكوميت جهاني جنايتهايي كه به خواست رژيم ايران در اشرف صورت گرفته است, با توجه به رفتار تنفرانگيز دولت كنوني عراق در اشغال مزار مرواريد كه عملاً مانع خاكسپاري پيكر شهيدان به مدت دو هفته گرديده است, مقاومت ايران بار ديگر ملل متحد و نيروهاي آمريكايي را به تخليه مزار از نيروهاي مهاجم فرامي خواند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
20مرداد1388 (11 اوت 2009)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر