اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت

حمله به اشرف- شماره79

3عمل جراحي بر روي يك مجاهد خلق پس از دو هفته اعتصاب غذا

به قرار اطلاع بعد از ظهر امروز, سه شنبه 20مرداد (11 اوت2009) مجاهد خلق مهربان بالايي كه صبح روز 7مرداد پس از تير خوردن از ناحيه دست و هر دو پا به شدت مجروح و در اثر خونريزي بيهوش شده و توسط مزدوران مهاجم به گروگان گرفته شده بود, در بيمارستان شهر بعقوبه مورد سه عمل جراحي قرار گرفته است. وي با دست و پاي شكسته 14روز در اعتصاب غذا بود. پس از خاتمه جراحي ها و به هوش آمدن باز هم اين مجاهد خلق از شكستن اعتصاب خود امتناع مي نمود تا اينكه به واسطه دكتر عراقي, دوستانش از اشرف از او خواهش كردند كه در اين وضعيت, پس از سه بار عمل جراحي و دست و پاي شكسته و 14روز اعتصاب كه با درد و رنج بسيار همراه بود به اعتصاب خود پايان دهد.

در اطلاعيه هاي شماره 30 و 32 و 70 دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران درباره حمله به اشرف, وضعيت وخيم اين مجاهد خلق و به گروگان گرفته شدن او در حالت بيهوشي و انتقال به مكان نامعلوم و احتمال ناپديد شدن و شهادتش اشاره شده بود. 4روز پس از ربوده شدن مهربان بالايي و 35تن ديگر, در پي اقدامات سازمانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر به ويژه عفو بينالملل, دولت عراق در روز 11مرداد ناگزير به دستگيري 36مجاهد خلق توسط نيروهاي پليس در يورش به اشرف اذعان كرد.

مقاومت ايران از مقامات و نيروهاي آمريكايي و از تمامي سازمانهاي بين المللي خواهان مداخله بلادرنگ براي بازگرداندن مهربان بالايي به اشرف مي باشد.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

20مرداد1388 (11 اوت 2009)