۱۳۸۸ شهریور ۳, سه‌شنبه

بيانيه مجاهدان در حال اعتصاب غذا در اشرف


هموطنان عزيز،
هواداران مجاهدين، ياران وفادار مقاومت ايران،
خواهران، برادران و همرزمان در حال اعتصاب از اوين تا لندن و برلين و واشينگتن و اتاوا و استكهلم و لاهه،
در چهارمين هفته اعتصاب غذا در اشرف پايدار، به همه خواهران و برادران و همرزمان اعتصاب كننده در اوين و ديگر زندانهاى فاشيسم دينى حاكم بر ايران و در شهرهاى مختلف اروپا و آمريكا درود مىفرستيم.
رژيم درهم شكسته ولايتفقيه كه به‌رغم سركوب وحشيانه نتوانسته است شعلههاى قيام را خاموش و دامنه آنرا مهار كند، بر آنست تا با كشتار مجاهدان اشرف، ميخ ولايت را بر نوك پيكان مقاومت بكوبد و به خيال خود بر اوضاع مسلط شود. غافل از اينكه هجوم سبعانه نيروهاى عراقى به اشرف با 11 شهيد، 36گروگان، 500 مجروح و بيش از هزار مصدوم و مضروب، خشم و نفرت خلق قهرمان را عليه آخوندهاى جنايتكار فروزان تر و عزم مجاهدان براى استيفاى حقوق به يغما رفته ملت ايران را جزمتر كرده و به همبستگى ملى عموم مردم و نيروها و شخصيتهاى سياسى مخالف اين رژيم ابعاد جديدى داده است.


اعتصاب غذاى سراسرى كه اكنون چهارمين هفته خود را سپرى مىكند، مظهرى از اين خشم، جلوهاى از اين عزم جزم و نماد همبستگى ملى است.
بخصوص كه حمله سبعانه به اشرف، 9روز پس از آن صورت گرفت كه ما تصميم خود براى بازگشت به ايران را تحت نظارت بينالمللى، به‌شرط مصونيت از دستگيرى و شكنجه و اعدام و به‌شرط برخوردارى از حق آزادى بيان، در روز 28تير به اطلاع مقامهاى آمريكايى و از طريق آنها به اطلاع مقامهاى عراقى، رسانديم. دو روز قبل از حمله اين تصميم با حضور مقامهاى سفارت آمريكا و يك آدميرال آمريكايى از نيروى چند مليتى به مسئولين عراقى اطلاع داده شد.
رئيسجمهور برگزيده مقاومت هم روز قبل از حمله با صدور بيانيهاى ”درباره بازگشت ساكنان اشرف به ايران با شرايط مشخص“ بتاريخ 5مرداد آن را اعلام كرد. اين بيانيه در همان روز براى ارگانهاى ذيربط بينالمللى و مقامهاى آمريكايى و عراقى ارسال شده است.
بنابراين حمله سبعانه و جنايت عليه بشريت در اشرف پس از آنكه ساكنانش قصد خود را براى ترك عراق و بازگشت به ميهن با شرايط مشخص اعلام كرده بودند. هيچ توجيهى جز اجابت خواسته ولىفقيه ارتجاع در بحبوحه قيام مردم ايران، نداشته و ندارد و نخواهد داشت.
با قدردانى و تعظيم به عواطف و احساسات بىشائبه هموطنانمان در داخل و خارج ايران كه با پيامهاى خود از سراسر ميهن اشغال شده و از كشورهاى مختلف جهان مجاهدان اشرف را غرق لطف و محبت كردهاندچند نكته ضرورى را درباره اعتصاب غذا به استحضار مىرسانيم:
1ـ خواستههاى ما در اعتصاب غذا كه مورد حمايت هموطنانمان در كشورهاى مختلف جهان واقع شده است، در اطلاعيه شماره 14 دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران تاريخ 6مرداد 1388 بازگو شده است. آزادى 36 مجاهدى كه توسط نيروهاى عراقى ربوده شدند، بيرون رفتن نيروهاى عراقى، بر عهد گرفتن حفاظت توسط نيروهاى آمريكايى تا زمانى كه يك نيروى بينالمللى اين وظيفه را برعهده بگيرد و هم‌چنين استقرار يك تيم نظارت بينالمللى در اشرف، در اين شمار است.
2ـ بسيارى از هموطنان از داخل و خارج ، شخصيتهاى ملى، اعضاى شوراى ملى مقاومت ايران، و هم‌چنين رهبران سياسى واجتماعى و فرهنگى و مذهبى در عراق و كشورهاى عربى و اروپايى و آمريكايى، با ابراز حمايت و پشتيبانى از خواستههاى اعتصاب، با دل سوختگى و عواطف بيكران انسانى ، از ما خواستهاند كه با توجه به كشتارو يورش وحشيانه، با توجه به گرماى طاقت فرسا وتوفانهاى خاك، با توجه به محدوديتهاى ضدانسانى و خطرهايى كه هر لحظه دركمين است بهخاطر حفظ جان و سلامت اشرفيان از ما خواستند به اعتصاب غذا پايان داده و اين وظيفه را به عهده ياران اشرفنشان در خارج كشور بگذاريم. قبل از آن نيز ”خواهرمريم“ عزيزمان از همان آغاز گفتندكه با اين همه مجروح و مصدوم و گروگان و شهيد به‌طور موقت هم كه شده، از اعتصاب غذا صرفنظر كنيم.
با گرمترين درودها و سپاس و تشكر نسبت به توجهات هموطنانمان و شخصيتهايى كه در هركجا اين‌چنين از جنايت عليه بشريت در اشرف برآشفته و به فرياد آمدهاند، مىگوييم نه خون ما از 120هزار شهيد راه آزادى و به‌ويژه شهداى قتل عام، رنگينتر و نه جان و سلامتى ما از خواهران و برادرانمان كه در اقصى نقاط جهان دست به اعتصاب غذا زدهاند مهمتر و اولىتر است و چه افتخار و سعادتى از اين بالاتر كه در راه اعاده حقوق خلق در زنجيرمان، به كاروان بىپايان جاوادنه فروغهاى آزادى بپيونديم.
در شرايط كنونى اين اعتصاب سلاح ما و تنها سلاح ما براى پيشگيرى از تجديد همان حمله و كشتار و براى در هم شكستن توطئههاى دار و دسته خامنهاى است كه در واپسين مرحله حيات از هيچ خباثت و جنايتى فروگذار نمىكنند.
3 ـ از همه جريانها و شخصيتهاى سياسى و اجتماعى و فرهنگى و حقوقى و مذهبى در كشورهاى مختلف بهخصوص عراق كه در مصاحبهها و اطلاعيهها و نامههايشان پيوسته حمايت خود از اشرف و خواستهاى برحق آن اعلام كردهاند سپاسگزارى و اعلام مىكنيم كه مواضع آنان تا همين جا هم مضافاً بر اعتصابها و تحصن و تظاهرات خواهران و برادران و هموطنانمان در سراسر جهان نقش بسزايى در خنثى كردن توطئهها و مهار كردن دامنه جنايت و كشتار داشته است.
4 ـ همانطور كه خامنهاى در دهم اسفند ماه گذشته صريحا اعلام كرد، با اتكا به ايادى و عواملش در عراق، درصدد است براى مقابله با بحرانهاى داخلى و براى خاموش كردن قيام مردم ايران، اشرف را نابود كند. با اينكه مقاومت اشرفيان و پايدارى اعضا و هواداران اين مقاومت و حمايت آزادىخواهان در سراسر جهان اين طرح را تاكنون درهمشكسته است، اما فاشيسم دينى دست از توطئه بر نداشته و هم‌چنان مترصد به اتمام رساندن طرح شوم خود عليه اشرف مىباشد. قريب به 2000تن انواع نيروهاى سركوبگر با همان سلاحها و ابزار قتاله در در داخل و اطراف اشرف صف آرايى كردهاند.
آنها با ممانعت از ورود خبرنگاران و وكلا و نمايندگان و فعالان حقوقبشرى و با محاصره تمام عيار اشرف مىخواهند بر آنچه انجام شده يا انجام خواهد شد، سرپوش بگذارند. بهخصوص كه در سه هفته گذشته، نه نيروهاى آمريكايى و نه هيچ مرجع و مقام با ارگان بينالمللى ،حفاظت و امينت اشرف را تضمين نكرده است. در چنين شرايطى ، اعتصاب غذا تنها راه و تنها سلاح ماست. از اينرو بايد بر روى گرفتن تضمينهاى لازم از ايالات متحده و ارگانهاى ذيربط بينالمللى تأكيد ورزيد.
5- اعتصاب غذا در اشرف و اعتصابها و اعتراضها در كشورهاى مختلف كه از پشتيبانى هموطنانمان در داخل و خارج ايران برخوردار شده و مورد حمايت گسترده بينالمللى قرار گرفته، رژيم آخوندى را به وحشت انداخته است. بنحوى كه كليه سايتهاى وزارت اطلاعات و مزدوران آبرو باخته و حقوق بگيران حقيرش را بهكار گرفته تا مذبوحانه تلاش كنند مانند قضاياى 17ژوئن2003 ، بار ديگر تقصير و مسئوليت جلاد را به حساب قربانى بنويسند. با اشك تمساح ريختن براى اعتصاب غذا كنندگان در اشرف و كشورهاى مختلف جهان، مقاومت و مجاهدين و اعضا و هوادران آنها را بهخاطر جانفشانى براى آزادى مردم و ميهنشان مقصر جلوه دهند و جلادان و دژخيمان را در ببرند.
در همين خصوص، شوراى ملى مقاومت ايران در اجلاس ديماه گذشته با «بررسى واكنشهاى جنون آساى رژيم و مزدوران و كارگزاران رسميش در خارج كشور در برابر دستاوردهاى بزرگ مقاومت در صحنه بينالمللى، از گفتار و رفتار كسانى كه مدعى ”مخالفت“ با رژيم هستند ولى در بزنگاه هر درگيرى جدى بين مقاومت و رژيم ضدبشرى، با تمركز حملههاى زهرآگينشان روى مقاومت و تبليغ بريدن از مبارزه و ترك ميدان نبرد، عملا جاده صاف‌كن و راهگشاى رژيم براى تحقق توطئههاى تروريستى يا پرونده سازيهاى پليسى‌اش مىشوند، به شدت ابراز انزجار كرد»


اشرف- شنبه 31مرداد 1388
بيستوچهارمين روز اعتصاب غذا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر