۱۳۸۸ مرداد ۲۱, چهارشنبه


اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت
حمله به اشرف-شماره 77

فراخوان مجدد در پي ديدار هيأت ملل متحد از اشرف
به ملل متحد, ايالات متحده , اتحاديه اروپا و اتحاديه عرب براي حفاظت از اشرف
توسط يك نيروي بين المللي

روز گذشته آقاي جف مورِل, سكرتر مطبوعاتي وزارت دفاع آمريكا, در پاسخ به درخواست كميته بين المللي حقوقدانان براي دفاع از اشرف مبني بر به عهده گرفتن حفاظت قرارگاه اشرف از سوي نيروهاي آمريكايي و تنقيد از بي عملي آنان در يورش اخير نيروهاي عراقي به ساكنان اشرف گفت: «وزارت دفاع ايالات متحده تحت پيمان امنيتي واشينگتن با بغداد ...., اختياري براي به دست گرفتن كنترل كمپ اشرف ندارد. اما ما به خاطرنشان كردن التزامات بين المللي دولت عراق مبني بر رفتار هر چه انساني تر با كساني كه كماكان در اين كمپ اقامت دارند ادامه مي دهيم».
از سوي ديگر واشينگتن تايمز (10 اوت2009) از يك گزارش ويژه خبر داد كه «قرار است توسط دانشگاه معتبر دفاع ملي دولت آمريكا در اين ماه منتشر شود». طبق اين گزارش, ارتش و پليس عراق به «مهره هاي احزاب سياسي فرقه گرا تبديل شده اند كه در حقيقت يك”خط كار براي جنگ داخلي” در عراق است». از جمله «لشگر پنجم در ديالي به شدت تحت نفوذ مجلس اعلاي اسلامي عراق است كه يك حزب سياسي شيعه در پيوند با (رژيم) ايران مي باشد». اين همان لشگري است كه حفاظت خونين ساكنان اشرف را برعهده گرفته است.
مقاومت ايران از اين پيشتر در اطلاعيه شماره 72 به تاريخ 15مرداد (6 اوت2009) اعلام كرده بود :
«بنابراين مشكل ساكنان اشرف نه مسأله حاكميت عراق و نه حضور و ايستگاه پليس و فرماندهي آن در ورودي اشرف (مشخصاً در ساختمان لرد اسلين فقيد) است. صورت مسأله, بهانه كردن “حق حاكميت” و “ايستگاه پليس” براي اجراي“توافق دو جانبه” خامنه اي و مالكي براي سركوب و كشتار اپوزيسيون ايران يا وادار كردن آن به كُرنش و تسليم است. اينجاست كه جنايت عليه بشريت به لگدمال كردن قوانين و كنوانسيونها و قطعنامه هاي بينالمللي و به نفي مسئوليت حفاظت (RtoP) مي پردازد. با توجه به تجارب يكساله و اثبات اين حقيقت كه دولت كنوني عراق ظرفيت و صلاحيت به عهده گرفتن حفاظت ساكنان اشرف را ندارد و متأسفانه مجري خواستهاي ديكتاتوري حاكم بر ايران براي سركوب اپوزيسيون ايران در عراق طبق “توافق دوجانبه” است, همچنانكه خانم مريم رجوي, رئيس جمهور برگزيده شوراي ملي مقاومت ايران, در روز 11مرداد (2اوت2009) به رئيس جمهور ايالات متحده نوشت اكنون راه حل اين است كه: نيروهاي آمريكايي موقتاً حفاظت كمپ اشرف را به عهده بگيرند تا يك نيروي بين المللي تحت نظر ملل متحد جايگزين آنها گردد. مقاومت ايران به همين منظور به ملل متحد, دولت ايالات متحده , اتحاديه اروپا و اتحاديه عرب فراخوان مي دهد».
در پي اظهارات سكرتر مطبوعاتي وزارت دفاع آمريكا و ديدار روز گذشته هيأت حقيقت ياب ملل متحد (يونامي) از اشرف , در آستانه انتشار گزارش ويژه و تحقيقات دانشگاه دفاع ملي ايالات متحده درباره نيروي عراقي كه حفاظت اشرف را به عهده گرفته و «به شدت تحت نفوذ» دست نشاندگان رژيم ايران در عراق است, خانم مريم رجوي , مجددأ به ملل متحد, ايالات متحده , اتحاديه اروپا و اتحاديه عرب براي حفاظت از اشرف توسط يك نيروي بين المللي فراخوان داد و افزود : برافراشته شدن پرچم ملل متحد در اشرف تنها راه شناخته شده بين المللي براي حفاظت از ساكنان آن طبق قوانين و كنوانسيونها و التزامات جهاني است.
رئيس جمهور برگزيده شوراي ملي مقاومت ايران با يادآوري موافقتنامه نيروهاي آمريكايي با يكايك ساكنان اشرف پس از تحويل گرفتن كليه سلاحهايشان مبني بر حفاظت آنها تا تعيين تكليف نهايي به تأكيد از پرزيدنت اوباما خواست تا در اشرف دستور بدهد نيروهاي آمريكايي در محل, كنترل وضعيت را به دست بگيرند و از خشونت و خونريزي و كشتار مجدد از سوي نيروهاي مهاجم عليه ساكنان اشرف, كه به خواست و دستور خامنه اي ديكتاتور مذهبي ايران انجام مي شود, ممانعت كنند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
20مرداد1388 (11 اوت 2009)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر